Føtex i Vanløse er ny sponsor for landets største ungdomsafdeling inden for floorball. Varehuset støtter den lokale Vanløse-klub som i den kommende sæson stiller op under navnet Alliancen København. Vanløse Floorball står nemlig i spidsen for et nyt ambitiøst idrætsprojekt, som sigter på at udvikle floorball baseret på FNs verdensmål i bl.a. Vanløse, Brønshøj og på Frederiksberg. I går kunne klubbens formand Jesper Malm præsentere de nye trøjer for varehuschef Martin Beloua og personalechef Nivine Al-Khatib. Trøjen har logo for verdensmålene og Føtex på maven.
Vanløse Floorball har i samarbejde med to naboklubber udviklet en ny bæredygtig satsning, som skal udbrede sporten i København under det nye navn Alliancen København. Baseret på FNs 17 verdensmål har de tre klubber lagt en ambitiøs plan for at få langt flere til at spille floorball. I dag har klubberne 600 medlemmer. Om få år skal de være 1000 spillere. Føtex støtter initiativet og bliver ny trøjesponsor for alle ungdomsholdene.
”Vi er glade og stolte over at vi kan præsentere Føtex som ny sponsor og at de vil støtte vores projekt med at udvikle floorball på en ny og bæredygtig måde. Bl.a. er det vores mål at arbejde med verdensmål nummer tre: Sundhed og trivsel. Her vi ambitioner om få 400 nye floorballspillere ind i fællesskabet i klubberne over de næste fem år. De fleste skal være børn og unge ud over dem vi allerede har på vores 13 ungdoms og børnehold!.
Udvider samarbejdet
Føtex i Vanløse har igennem de senere år allerede haft et samarbejde med Vanløse Floorball, som er en af klubberne bag den nye floorballalliance, om butikkens pantdonationer. Sammen har de igennem et par år været danmarksmestre i at få kunderne i Føtex til at donere pant til sporten.
”Vi har igennem et par år kunne se, hvor stor en opbakning floorballsporten har i vores lokalområde. Ingen andre steder i landet er Føtexkunderne så gavmilde med deres pantdonationer som i Vanløse. Desuden ser vi i klubben nogle mennesker som brænder for at gøre en forskel for andre. Særligt synes vi det er nyskabende at tænke sport og verdensmål i sammenhæng. Det udviklingsarbejde vil vi gerne støtte yderligere”, siger varehuschef i Føtex Vanløse, Martin Beloua. Konkret vil Føtex’s logo stå sammen med symbolet for verdensmålene på forsiden af nye hvide hjemmebanetrøjer, som alle ungdomshold spiller med. Aftalen med Føtex omkring sponsorat af ungdomstrøjerne er for de kommende to år.